رئیس کل دادگستری استان یزد:

۴۰۰۰ مشاوره حقوقی رایگان به نیت شهدای یزد به مردم ارائه می شود

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: به نیت شهدای استان ۴۰۰۰ مشاوره حقوقی رایگان و ۴۰۰ مورد صلح و سازش انجام می شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، غلامعلی دهشیری در مراسم رونمایی از طرح یاوران عدالت که ظهر امروز در محل دادگستری یزد انجام شد، با بیان اینکه ارائه خدمات حقوقی به جامعه نیازمند در دستورکار دستگاه قضایی بوده و این خدمات هر روز به آنان ارائه می شود گفت: در ۹ ماهه ابتدای امسال ۱۲ هزار و ۳۴۹ مشاوره حقوقی رایگان به صورت حضوری و دو هزار و ۵۵۳ فقره مشاوره رایگان نیز به صورت تلفنی به مردم ارائه شده که در نتیجه از ورود هزار و ۴۵۲ دادخواست به دستگاه قضایی جلوگیری شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به این مطلب که حدود ۴۰ درصد از پرونده های دستگاه قضایی استان به صلح و سازش ختم شده اظهار داشت: در طول ۹ ماهه ابتدای سال ۱۳۳ وکیل از سوی کانون وکلای دادگستری استان به صورت رایگان وکالت افراد را برعهده گرفتند.

دهشیری ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان را علاوه بر کمک به نیازمندان به نفع دستگاه قضایی دانست و اظهار داشت: در اثر همین اقدام ورودی دادگستری در حوزه معاونت پیشگیری از وقوع جرم در سال های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ به ترتیب ۱۷، ۳۳ و ۳۸ درصد کاهش داشته است.


بیشتر بخوانید؛

۳۰۰ اثر به دبیرخانه رویداد بزرگ فرهنگی بسیج یزد ارسال شده است


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رونمایی از طرح یاوران عدالت ابراز داشت: این طرح یکی از طرح های چهل گانه دومین کنگره ملی شهدای استان یزد به یاد 4 هزار شهید استان است که طی آن چهار هزار مشاوره حقوقی رایگان و ۴۰۰ مورد صلح و سازش انجام می شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد آگاهی مردم از حقوق قانونی خود را از اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: مردم با دانش و آگاهی لازم وارد قرارداد های حقوقی و سایر فعالیت های اجتماعی خود شده و باعث می شود راه رسیدگی به پرونده حقوقی آسان تر و هزینه های تحمیلی برای پیشگیری از دعاوی کمتر شود.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

227261

مطالب مرتبط